söndag 11 mars 2012

Top med grafiskt mönster

Jag valde att sy en enkel, nästan kvadratisk top av tygbiten med det grafiska mönstret som jag hittade på en loppis för ett tag sen. Som mönster använde jag mig av en klänning som jag sytt sedan tidigare som jag visste satt bra upptill, det är förresten ett hett tips att använda sig av plagg man redan har för att göra nya, det går snabbt och man slipper konstruera nya mönster. Denna top sitter fantastiskt bra, den ser lite stel ut på bilden men när jag har den på följer ärmarna med ner över axeln och bildar ett snyggt fall i resten av plagget. Det mest avancerade på denna top är uppvikningen på ärmen och då är även det väldigt enkelt (kan vid tillfälle skissa upp hur man gör en sån utan att sömmarna på insidan syns). Mitt bak har jag sytt ett litet sprund och satt dit en knapp. Färdig att användas!  






           




2012-02-09: Tyg kan man också fynda, hittade denna stuvbit i en korg med andra mindre trevliga tyger. Längst ner låg den och jag fastnade direkt för det grafiska mönstret. Får se vad det kan bli av denna bit. Har nog redan en idé på G.


Gillar den breda svarta randen längst upp!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar