onsdag 21 mars 2012

dance dance dance

 Igår var det dags för målerikväll igen Denna gången var det min tur att hålla en lektion. I somras tog jag bilder från en dansföreställning nere vid Västra Hamnen här i Malmö. Havet glittrade i bakgrunden och det var helt ljuvligt att se på. Har funderat på vad jag skulle göra med alla bilder jag tog och nu kom de till nytta. Vi gjorde varsin serie med danssekvenser. Uppgiften var titta på mellanrummen och att lägga en snabbskiss av den "förra" rörelsen i bakgrunden till nästa för att skapa extra mycket rörelse i bilderna.  Bakgrunden är bearbetad med modelleringspasta och ett slags fiberpapper, till skissandet använde jag grafit och sen har jag börjat måla paret med akrylfärg, en mörkare grå till de delar som ligger närmast i bilden och en ljusare till de som ligger längre ifrån. I bakgrunden har jag börjat använda Payne's grey som ger en vacker blågrå nyans och som ger en känsla av hav och himmel. Ska bli kul att arbeta vidare med dessa! 












2 kommentarer:

  1. Tack, det är så kul att vara igång med att måla igen! Att tolka en rörelse är ett bra sätt att öva sig på att släppa loss och experimentera.

    SvaraRadera