fredag 23 mars 2012

Röd klänning

Nu är det bara några detaljer kvar. Byta knappar, lägga till en knapp i midjan, fixa till framkanten på midjepartiet sen är den färdig! Är jättenöjd med hur den blev, det är alltid lika spännande innan man fått ihop alla delar. Den ger ett mer sportigt intryck än vad jag hade tänkt mig men det gör ju inget. Ett par sneakers till denna blir finemang i vår/sommar!





Original & Förändringar:
2012-03-03: Underbar hallonröd färg på denna klänning. Den är för stor och lite tråkig i modellen, ska anpassa storlek, ändra krage, ärmar och knappar. Kommer att bli superfin.


2012-03-17: Jag kommer att använda allt utom ärmar och krage, en V-ringning är konstruerad och sen har jag tagit bort lite på längden. Remsan som blir över längst ner ska användas till ett mittparti i midjan.

Jag börjar med att sy in kanterna i halsringningen för hand med små stygn. 
2012-03-21: Idag har jag sytt in alla kanter i ringningarna, på denna modell blev det snyggast att sy för hand. Sen har jag provat in hur stort livet ska vara, klippte bort lika mycket på varje sida.

Nästa steg blir att sy ihop midjedelen med resten av klänningen.



Livet är nu ihopsytt med midjepartiet. Jag har även sytt på kjolen men det blev för mörkt för att få till en bra bild. Det färdiga resultatet kommer inom kort :):):)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar