torsdag 11 juli 2013

Ven

Förra helgen var jag utställningsvärd på Vens Kulturhus där akvarellisten Andrzej Ploski ställer ut t.o.m. imorgon 12/7, (läs mer om honom och hans konst här: http://andrzejploski.com/ ). Ploski är mest känd för sina akvareller med stadsvyer från Lund, illustrationer och porträtt. I denna utställningen blev jag speciellt fascinerad av några bilder där han hade experimenterat med färg, tyg och regn.  Han hade helt enkelt lagt ut tyg han målat på i regnet och sen arbetat vidare med dem. Det blev en slags batikeffekt som jag tilltalades av. Han hade även sytt in stygn för hand i några av bilderna.



Ven är en väldigt vacker plats att vara på. Denna vy möttes jag av när jag steg av bussen uppe i Prästasvängen. 


Under sommaren visas flera utställningar på Kulturhuset. Det är en upplevelse bara att gå in i det vackra huset som byggdes 1891. Läs mer om kommande utställningar och om huset här: http://www.venskulturhus.se


Att sitta och läsa i solskenet och ett o annat dopp i det stora blå hanns också med - här kan man få ha en hel strand för sig själv om man har tur! På kvällarna var det livemusik på Tunakrogen och Prästasvängen, supermysigt helt enkelt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar