fredag 17 maj 2013

10 tavlor




I sommar målar jag 10 tavlor till en utställning - 3 festdage for maleriet - i Huset i Magstraede i Köpenhamn (6-8 sept). Det är många konstnärer som  ställer ut men för min del är det den första riktiga utställningen jag är med i och det ska bli riktigt spännande att vara med! Ser det som en bra möjlighet att prova på att färdigställa tavlor till en utställning. Kul också att man får ha med tio tavlor, formatet är 20X20cm och alla konstnärer använder likadana målarplattor. Det blir verkligen en utmaning, funderar fortfarande på vad jag ska göra...kanske ett tema...eller bara en samling av sådant jag gjort...eller utveckla de bilder jag gjort på målargruppen...Hm... :)

2020visions.dk



6 kommentarer:

  1. Roligt!! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Så spännande,det ska bli spännande att se vad du ska göra! Vad är plattorna för material?

    SvaraRadera
    Svar
    1. MDF-skiva ser det ut att vara, har en sträv yta som jag tror är lätt att måla på. Får se vad det blir av det hela : )

      Radera
  3. Åh så spännande! Hur kom detta sig då? Ser fram emot att se vad du kommer fram till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en bekant till en från målargruppen som var med och ställde ut förra året som tipsade oss om utställningen och att vi kunde anmäla oss om vi ville vara med. Det blir nog kul, konst och hygge : )

      Radera