fredag 5 april 2013

Hallen

Det var ett tag sen jag hann lägga in nåt här, men har flera projekt på gång, bl.a. inredning av min hall. Jag var på loppis för ett par veckor sen och köpte - efter en del letande - en liten träbänk, en väggspegel och en sittpuff. Ruffiga som bara den, men whattheheck det går ju att fixa! 

Före: Innan jag köpte möblerna var det bara hatthyllan som utgjorde inredningen i detta utrymme. Den är fin, men jag tyckte att den tog för stor plats, så jag skruvade ner den och resultatet blev ett mycket luftigare rum.

















    
Efter att ha kollat runt ett tag på hänganordningar, bestämde jag mig till slut för en tamburmajor, det blev en i trä (Åhléns) för att bryta av mot den vita väggen. Stor cirkelformad glödlampa (ca13cm)och lampskärm ger coola skuggor på väggarna! Jag valde en turkos lampsladd, kul med färginslag på lite ovanliga ställen.(Lagerhaus) 

Spegeln ska hängas upp och bänken ska slipas, limmas och målas i en turkos färg så att den matchar lampsladden :)


















Här har vi sittpuffen som var klädd i två lager tyg, den såg riktigt sjaskig ut så det hade inte blivit bra att klä den ovanpå det gamla tyget - allt det gamla åker av - klippklipp! 







Senare ska den kläs i detta fina tyg (Stoff & Stil) som för tankarna till en vildvuxen äng en varm sommardag. Naturfärgad botten och neon-orange tryck - det blir fint i kombination med det turkosa på bänken och lampsladden tror jag. På golvet ska sedan ligga en ganska stor matta med grafiskt svartvitt mönster. Typ som den här... eller den här... 










Fortsättning följer på detta roliga lilla projekt...

4 kommentarer:

  1. Så spännande det ser ut allting! Supersnygga grejer.

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir nog bra! Hade ingen helt klar idé när jag letade efter loppismöbler, visste bara att jag behövde en spegel, en bänk/hurts och något att sitta på. Är glad att jag hittade den runda sittpuffen som bryter av från det andra kantiga i rummet.

    SvaraRadera
  3. Gillar verkligen lampan och skuggorna! Ser nästan ut som du har en cool grafisk tapet däruppe (i alla fall på bilden)!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag blev positivt överraskad själv, belysning är verkligen ett outforskat område för min del, har inte tänkt så mycket på vilken effekt/förändring ljuskällor kan ge ett rum mer än att det blir lite mysigare. Så har man lärt sig nåt nytt : )

    SvaraRadera