söndag 20 januari 2013

Randiga brallor

Jag har just stickat färdigt ett par byxor till min systerson Ruben. Han bor i Norge och har fjällen precis bakom husknuten så han behöver något varmt att dra på sig ovanpå understället så att han håller värmen ute i snön och kylan. Byxorna är stickade i Drops Alpaca och jag har utgått från ett mönster från Garnstudio - "Happy Ending" heter modellen(udda namn på en byxa?). Ruben fyllde just 3 år så det fick bli den största storleken 3/4år. Jag har i detta fall stickat ganska löst och sen tvättat det färdiga plagget för hand och bearbetat det en aning (kramat och gnuggat försiktigt) - då blir de något tätare och varmare men behåller den mjuka känslan.

Visst blev de fina! Nästan så man vill ha ett par egna när det är kallt och grått ute :)

4 kommentarer:

  1. De blev underbara! Precis som jag visste att du skulle göra dem! Tycker absolut du ska göra ett par till dig själv. Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, de blev bra! men orkar nog inte sticka big size, då är jag nog inte färdig förrän 2014 : ) men kanske kunde sy ett par av nåt skönt tyg! Kram

    SvaraRadera
  3. Så fina de blev! Kan knappt vänta tills de kommer! kram

    SvaraRadera
  4. : ) Skickade dem igår, så de kommer nog nu vilken dag som helst!

    SvaraRadera