lördag 12 maj 2012

Skaparröra igen

Älskar rycken. De sätter fart på mig, ofta från noll till hundra! Fantastiskt! Idag har jag börjat på ett linne och en kjol och har även limmat några örhängen :)





Denna klänning köpte jag på myrorna för ett par år sen, har använt den en del på somrarna då den är väldigt tunn och skön. Har tröttnat lite på den och har gjort om den till en kjol vilket gör den mer användbar. Eftersom ärmarna är fina sparar jag dem och kommer ev. att sy en blus om jag hittar något passande tyg.

Linnet är sytt i eko bomullsjersey, spetsen som är fastnålad och snart ska sys fast kommer från en gammal 20-talsgardin jag fått av syrran. Blir snyggt till ett par chinos i sommar.


                                            

                                            
Några av de knappar jag hittade på en loppis i våras, fastnade för de klädda knapparna. Örstickarna har jag beställt från silvergrejs.se.

2 kommentarer:

  1. Å va underbart! "Den gamla spetsen", så vackert det blev, visste att du skulle trolla fram något snyggt! Känner igen entusiasm-rycken :-)

    SvaraRadera
  2. ja tack för den!! har lite funderingar på en klänning också, vi får se.

    SvaraRadera